Wednesday 26 January 2011

SARANG MERPATI

Abah polis(sekarang dah pencen),so kalau polis mesti kena tukar tempat merata kan sbb mana bleh stay kat 1 tempat sampai pencen.kitaorg kat perak 11 thn.....masa kat perak kitaorg x duduk sarang burung(kuaters polis).mmg best duduk kat sana,kawasan perkampungan...dapat mkn buah free selalu(rambutan,manggis,durian,langsat)org yg dah ada dusun belum tentu dapat mkn lg tp kitaorg dah mkn.mmg baik org2 kampung kat sana Bukit Bertam,Selama.Sampai sekarang umur saya dan 31 thn dah 20 thn tinggalkan kampung tu,tp hubungan family saya dgn org2 kampung kat sana masih baik dah macam keluarga sendiri.kami dah mcm 1 keluarga sbb tu sampai sekarang saya dan kwn2 masih berhubung.bayangkan berkawan dari kecik,tadika dan bersekolah.....sampai sekarang hubungan tu x putus.
Berbalik kpd sarang merpati....1 hari abah bgtau yang kitaorg akan pindah ke Jitra.perkara pertama saya bayangkan adalah sarang merpati. Tak sukanyer duduk sarang merpati,rasa mcm x best,terkongkong,terperap jer kat dalam tu. So,saya ckp dgn abah tak nk duduk sarang merpati...maka dengan itu abah mencari rumah untuk disewa(sewa rmh kat Jitra murah u, rm200 rmh corner lot,semi-d gitew).selesa sgt lah rumah tu....
So sekarang ni i dah keje...stay kat kl.satu hari abah datang rumah....lepas dia masuk dia senyum sorang2....saya tanya dia kenapa abah senyum. Tau apa yg abah saya jawab? AKHHIRNYA KAKAK DUDUK JUGAK SARANG MERPATI!!!!!!!!. Lepastu abah gelak huuhuhuhu
So sekarang i ada target,i x nak duduk flat lagi,i nk cari rumah teres yg kaki i berpijak di atas tanah bukan simen or konkrit hehhee...boleh bercucuk tanam,bleh irdina kayuh basikal.kesian irdina x bleh kayuh gerek(basikal)...Sabar yer kakak ummi janji akan bagikan keselesaan pada kakak irdina.sekarangni tengah survey rumah,mana yang selesa dan x sibuk dgn jem,banyak kemudahan mcm taska,klinik,bank dll...kondo pun ok gak kan tp adik beradik sarang burung so x jadi......

No comments:

Post a Comment